skip to Main Content

گروه تکنولوژی حامی ( با مرکزیت تیم دانش بنیان ) تولید کننده آلبوم های دیجیتال لمسی ( مولتی تاچ ) ، نمایشگر سه بعدی هولوگرام ، فرش هوشمند ، تریدی مپینگ و واقیت افزوده و تبدیل شیشه به نمایشگر می باشد .

نقشهمشهد، خیام جنوبی ۲۲، پلاک ۴۴

تلفن ۰۵۱-۳۷۶۵۵۰۰۱

تلفن۰۹۱۵۵۱۴۰۷۴۶

تبدیل شیشه به نمایشگر

تبدیل شیشه به نمایشگر

نانو اسکرین ها یا همان نمایشگر های شیشه ای نسل جدیدی از نمایشگرها و انقلابی در سیستم های تبلیغاتی در دنیا می باشد. شرکت Hami3D در دستاوردی جدید موفق به طراحی و تبدیل انواع شیشه به نمایشگر LCD با کیفیت تصویر FULL HD و بالاتر گردیده است.

در یک دسته بندی کلی نمایشگر هایی که در محیط مشاهده می شوند از نظر منبع نور دارای دو  نوع متفاوت هستند :

  • نمایشگر هایی که خودشان به عنوان منبع یا منشا نور ایجاد تصویر می کنند و مستقل از منبع خارجی هستند مانند صفحات ال سی دی تلوزیون یا موبایل 
  • نمایشگر هایی که نور را از منبع خارجی مانند پروژکتور دریافت می کنند مانند پرده نمایش سینما 

امروزه تکنولوژی به سطحی رسیده که در در هر دو حالت بالا امکان ایجاد نور بر روی شیشه و یا جسم شفاف را فراهم می کند.

اصولا ماهیت ذرات نور به نحوی است که از جسم شفاف مانند شیشه عبور می کند و با برخورد با جسم کدر متوقف می شوند و اگر منبع نور، پرتو هایی را  بصورت منظم ساطع کند، پس از برخورد با جسم کدر مانند دیوار ، تشکیل یک تصویر منظم را می دهد.

تبدیل شیشه به نمایشگر

نحوه ی تبدیل شیشه به نمایشگر :

سوال اینجاست که اگر به علت محدودیت فضای تبلیغاتی و یا ایجاد جذابیت بالا در نظر داشته باشیم که تصویر را بر روی شیشه و یا ویترین فروشگاه تشکیل دهیم باید چه کرد؟

در صورتی که بخواهیم از پروژکتور به عنوان منابع نور خارجی برای تشکیل تصویر بر روی شیشه اقدام کنیم، باید از تکنولوژی صفحات نانو اسکرین استفاده کرد.

این صفحات نازک که با هر شکل هندسی و هر ابعادی قابل تهیه هستند با روش های تخصصی بر روی شیشه می چشبد و این امکان را می دهد تا درات نور بر روی شیشه تشکیل تصویر دهد، به نحوی که در عین حال ماهیت شفاف بودن شیشه نیز باقی بماند . میزان شفافیت و همچنین قدرت تصویر بستگی به پروژکتور و نوع این صفحات دارد.

تبدیل شیشه به نمایشگر - نانو اسکرین

در صورتی که نور محیطی یا به عبارتی آلودگی نوری محیط بیش از حد استاندارد باشد باید از پروژکتور هایی با قدرت بالاتر استفاده کرد . نکته قابل توجه این که تصاویر تشکیل شده وسط نانو اسکرین دو طرفه بوده و مخاطب با زاویه دید 360 درجه می تواند تصاویر را بر روی شیشه مشاهده کند.

این صفحات در 7 مدل مختلف به بازار ارائه شده که از سطح کاملا شفاف تا کاملا تیره قابل دسته بندی می باشد . هر چه شفافیت این صفحات بیشتر باشد، معلق بودن تصاویر در فضا قابل لمس تر است و هر چه نانو اسکرین ها کدر تر باشند تصویر با رزولیشن بالا و وضوح بیشتری قابل نمایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا